MR leden
|
Oudergeleding MR |
![]() |
Mijn naam is Carlijn Hoogeveen en ik woon samen met Michel en onze 2 jongens, Mathies (bovenbouw) en Casijn (middenbouw), sinds 2017 in Oegstgeest. Wij zijn vanwege de school uit Amsterdam vertrokken. Vanaf 2020 zit ik in de MR en van 2022-2024 in de rol van voorzitter. Ik draag het Montessori-onderwijs een warm hart toe. Leer mij het zelf te doen vind ik een prachtig uitgangspunt om kinderen te laten groeien vanuit hun intrinsieke motivatie. Zelf heb ik op de Montessorischool in Wassenaar en op het Haags Montessori Lyceum in Den Haag gezeten voordat ik afstudeerde als Sociaal Psycholoog. Ik werk als opleider/coach in het bedrijfsleven op gebied van (Team)coaching en Persoonlijk Leiderschap. Ik vind het belangrijk dat er een gelijkwaardige dialoog kan plaatsvinden tussen de ouders en de leerkrachten zodat de kinderen goed onderwijs kunnen krijgen en iedereen met plezier naar school gaat. Mijn ervaring zet ik graag in om samen met de MR leden zorg te dragen voor een fijne school. Bij vragen zijn wij altijd aan te spreken, graag zelfs! |
![]() |
Mijn naam is Tessa Mearns. Ik ben de moeder van Helena Burton (Bovenbouw B), en mijn oudste dochter is na 8 jaar Montessorischool net begonnen op de middelbare. Ik zit sinds 2020 in de MR. Ik stond vroeger zelf voor de klas, en ben nu onderwijskundig onderzoeker en lerarenopleider. Ik weet dus wat van hoe een schoolorganisatie van binnen eruit ziet en help graag mee om contact tussen de school en haar diverse groep ouders te versterken. Samen met Karlijn buig ik me over de taak Communicatie. My name is Tessa Mearns. I am mother to Helena Burton (Bovenbouw B), and my oldest daughter just started secondary school after 8 years at the Montessorischool. I have been in the MR since 2020. I used to be a teacher and am now an educational researcher and teacher educator. This means I am familiar with how schools work and am keen to strengthen the contact between the school and its diverse group of parents. Together with Karlijn, I am responsible for matters related to Communication. |
![]() |
Mijn naam is Peter Lindenburg. Ik ben de trotse vader van Yfke van 11 en Rosa van 8, beiden in de bovenbouw. Ik ben lector Analytical Biosciences bij Hogeschool Leiden; dit houdt in dat ik een onderzoeksgroep leid die meetmethoden ontwikkelt om stoffen te kunnen meten in bijvoorbeeld het menselijk lichaam, slootwater en de bodem. Hiermee dragen we bij aan de volksgezondheid en een gezonder leefmilieu. Ik heb meer dan 20 jaar ervaring met het geven, ontwikkelen en coördineren van onderwijs bij Universiteit en Hogeschool Leiden. Bij de universiteit heb ik jarenlang in de opleidingscommissie van de opleiding Biofarmaceutische Wetenschappen gezeten, waar medewerkers en studenten gezamenlijk de kwaliteit van het onderwijs bewaken. Momenteel zit ik in de onderwijsadviescommissie van de opleiding Chemie van Hogeschool Leiden. Ik heb een grote passie voor alles wat met de natuur te maken heeft, met name vogels en nachtvlinders. Als er met de klas naar de slootjes gegaan wordt, er een vogelexcursie of natuurfotografiecursus is, dan probeer ik er altijd bij te zijn. Daarnaast bewerk ik graag hout. Ik vind het als vader heel fijn dat mijn beide dochters met plezier naar school gaan en goed onderwijs krijgen. Ik ben toegetreden tot de MR om met mijn ervaring, kritische blik en creativiteit ‘iets terug te doen’ voor de Montessorischool. |
![]() |
Mijn naam is Cornelis van der Torren en ik ben vader van Madeleine, Juliette (beiden middenbouw) en Diederik (onderbouw). Sinds najaar 2023 zit ik in de Medezeggenschapsraad en vanaf schooljaar 2024/2025 als voorzitter van de vergaderingen. Als vader van drie kinderen zet ik mij graag in voor een prettige, goed functionerende school die het beste in alle leerlingen naar boven haalt. Vanuit mijn werk als kinderarts heb ik affiniteit met kinderen, hun ontwikkeling en kinderen met extra uitdagingen. Als MR-lid zet ik mij in om alle kinderen op onze school tot hun recht te laten komen in het beleid van de school, waarbij ik geloof dat onze enthousiaste en dynamische groep leraren daarvoor essentieel is en goed ondersteund moet worden. Benader mij gerust met vragen of opmerkingen op school (meestal dinsdagochtend en -middag), via de MR-mail of via een bericht op Social Schools. |
Personeelsgeleding MR |
|
![]() |
Ik ben Irene Dijkstra en werk sinds 2015 jaar op de Montessorischool Oegstgeest. Ik ben 2 dagen per week aan het werk als groepsleerkracht in Bovenbouwgroep D. Daarnaast ben ik 3 dagen per week werkzaam als intern begeleider voor de bovenbouw en als specialist hoogbegaafdheid. Sinds 2021 maak ik deel uit van de Medezeggeschapsraad en buig mij daarbinnen specifiek over het stukje financiën. Daarnaast zit ik ook in de Gemeenschappelijke Medezeggeschapsraad (GMR), waar ik met leerkrachten en ouders van alle scholen van OPOO samenkom. Ik vind het belangrijk om bij te dragen aan duidelijke en open communicatie tussen school en ouders. Waar alle partijen zich gehoord en begrepen voelen. Bij vragen over de MR, GMR of OPOO mag je altijd contact met mij opnemen! |
![]() |
Mijn naam is Jori de Bruijn en ik werk al 26 jaar op de Montessorischool Oegstgeest. Ik heb vele jaren gewerkt als leerkracht in groep 3-4-5, later ook een paar jaar in groep 1-2 en toen weer in groep 3-4. Als kind zat ik ook op een Montessorischool, het was voor mij een zeer bewuste keuze om voor Montessori te gaan. Ik heb samen met mijn man twee kinderen, zij hebben ook beide hier op school gezeten. Sinds schooljaar 2019-2020 sta ik niet meer voor de klas, ik ben nu intern begeleider in de onderbouw en werk ook op het leerplein. Daar ondersteun ik vooral de meertalige kinderen van groep 3 t/m 8. Al jaren zit ik, met enkele kleine tussenpozen, in de MR. Het is leuk om met de ouders mee te denken over de school vanuit dit orgaan. |
![]() |
Mijn naam is Karlijn Emmers en ik werk sinds 2017 met veel plezier op de Montessorischool in Oegstgeest. Ik ben vier dagen per week de leerkracht in de bovenbouw. De vijfde dag werk ik als rekenondersteuner op het Leerplein. Daarvoor heb ik op verschillende basisscholen in Hoofddorp gewerkt. Dit is mijn vierde jaar in de MR en ik vind het fijn om samen met ouders mee te denken over de mogelijkheden tot ontwikkeling voor de school en bij te dragen aan een passend beleid. Daarnaast vind ik duidelijke communicatie belangrijk, zodat iedereen zich gehoord en geïnformeerd voelt. Communicatie is daarom, samen met Tessa, mijn taak binnen de MR. |
![]() |
Mijn naam is Marceline Steenbergen. Ik ben leerkracht in onderbouwklas C en onder andere ook lid van de MR. Ik kom oorspronkelijk uit Leiden maar ben, toen ik ging studeren, naar het oosten van het land verhuisd. Na een omzwerving via onder andere Rotterdam, Singapore en de VS kwam ik, inmiddels een man en twee dochters rijker, in 2015 terug in Leiden, waar ik aan de pabo begon. Sinds 2020 werk ik met veel plezier op de Montessorischool. De MR vind ik leuk omdat je met heel andere ogen dan die van leerkracht, naar de school leert kijken. |